Gelet op het decreet lokaal bestuur van 15 juli 2005, artikelen 42 en 43;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, artikel 119;
Gelet op de wet van 8 april 1965 tot instelling van de arbeidsreglementen, artikelen 1, 4 en 11 tot en met 15 sexies;
Gelet op het decreet lokaal bestuur;
Gelet op het protocol van 8 juni 2023 van het ABOC;
Overwegende dat een goede schoolorganisatie steunt op duidelijke afspraken tussen het personeel en het schoolbestuur;
Overwegende dat alle personen die onder gezag arbeid verrichten in het gemeentelijk onderwijs moeten worden geïnformeerd over de voorwaarden die op hun arbeidsverhouding van toepassing zijn;
Overwegende dat het decreet rechtspositie en het decreet basisonderwijs voldoende ruimte laten om lokaal en autonoom concrete afspraken te maken rond de rechten en plichten van het personeel en het schoolbestuur;
Overwegende dat het bestaand arbeidsreglement werd herwerkt naar inhoud(geactualiseerd);
Op voorstel van het college van burgemeester en schepenen;
Artikel 1
Het bestaande arbeidsreglement voor de personen die onder het gezag arbeid verrichten in de gemeentelijke basisscholen
Op te heffen
Artikel 2
Het herwerkte arbeidsreglement voor de personen die onder gezag arbeid verrichten in de gemeentelijke instellingen
Goed te keuren
Artikel 3
Een afschrift van dit besluit en van het herwerkte arbeidsreglement ter kennisgeving te bezorgen aan de personen die onder gezag arbeid verrichten in de gemeentelijke instellingen
Artikel 4
Een afschrift te bezorgen van dit besluit te bezorgen aan de Directie Toezicht op de Sociale Wetten.