Gelet op het decreet lokaal bestuur van 15 juli 2005, artikelen 42 en 43;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, artikel 119;
Gelet op de wet van 8 april 1965 tot instelling van de arbeidsreglementen, artikelen 1, 4 en 11 tot en met 15 sexies;
Gelet op de wet van 18 december 2002 tot wijziging van de wet van 8 april 1965 tot instelling van de arbeidsreglementen;
Gelet op het decreet van 27 maart 1991 betreffende de rechtspositie van sommige personeelsleden van het gesubsidieerd onderwijs en de gesubsidieerde centra voor leerlingenbegeleiding;
Gelet op het decreet van augustus 2021 betreffende Wijziging van het decreet rechtspositie personeelsleden gesubsidieerd onderwijs van 27 maart 1991;
Gelet op de wet van 1974 tot regeling van de relaties tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel;
Gelet op het decreet 2004 participatie op school en de Vlaamse Onderwijsraad;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 19 december 2011 betreffende het arbeidsreglement;
Gelet op het protocol van 08 juni 2023 (ABOC vergadering) van het afzonderlijk bijzonder comité;
Overwegende dat een goede schoolorganisatie steunt op duidelijke afspraken tussen het personeel en het schoolbestuur;
Overwegende dat alle personen die onder gezag arbeid verrichten in het gemeentelijk onderwijs moeten worden geïnformeerd over de voorwaarden die op hun arbeidsverhouding van toepassing zijn;
Overwegende dat het decreet rechtspositie en het decreet secundair onderwijs voldoende ruimte laten om lokaal en autonoom concrete afspraken te maken rond rechten en plichten van het personeel en het schoolbestuur;
Overwegen dat in het bestaande arbeidsreglement goedgekeurd d.d. 20 juni 2022 bij hoofdstuk 14, punt 14.3 bij artikel 182 een toevoeging werd gedaan i.v.m. een lokaal afsprakenkader deconnectie en het afsprakenkader zelf in bijlage werd toegevoegd aan het arbeidsreglement;
Op voorstel van het college van burgemeester en schepenen;
Een goede schoolorganisatie steunt op duidelijke afspraken tussen het personeel en het schoolbestuur.
Alle personeelsleden die onder gezag arbeid verrichten in het gemeentelijk onderwijs, moeten worden geïnformeerd over de voorwaarden die op hun arbeidsverhouding van toepassing zijn.
Artikel 1
Het bestaande arbeidsreglement voor de personen die onder gezag arbeid verrichten in de gemeentelijke secundaire scholen
op te heffen.
Artikel 2
Het herwerkte arbeidsreglement voor de personen die onder het gezag arbeid verrichten in de gemeentelijke instellingen
goed te keuren.
Artikel 3
Een afschrift van dit besluit en van het herwerkte arbeidsreglement ter kennisgeving te bezorgen aan de personen die onder gezag arbeid verrichten in de gemeentelijke secundaire scholen
Artikel 4
Een afschrift van dit besluit ter kennisgeving te bezorgen aan de Directie Toezicht op de Sociale Wetten.