Gelet op het decreet over het lokaal bestuur, artikel 40 en 41;
Gelet op de wet van 25 maart 2003 tot wijziging van de wet van 8 augustus 1983 tot regeling van een Rijksregister van de natuurlijke personen en van de wet van 19 juli 1991 betreffende de bevolkingsregisters en de identiteitskaarten en tot wijziging van de wet van 8 augustus 1983 tot regeling van een Rijksregister van de natuurlijke personen;
Gelet op het koninklijk besluit van 25 maart 2003 betreffende de identiteitskaarten, zoals gewijzigd;
Gelet op de omzendbrief van 8 december 2023 houdende implementatie elektronische verblijfsdocumenten voor vreemdelingen jonger dan 12 jaar;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 28 september 2020 houdende wijziging op de retributie op het afleveren van administratieve stukken (2020-2024), zoals gewijzigd;
Overwegende dat de aanmaakkosten voor identiteitskaarten bepaald worden door de FOD Binnenlandse zaken;
Overwegende dat vreemdelingen onder de 12 jaar die in België legaal verblijven nu ook, net zoals Belgen (kids-ID), een elektronische kaart kunnen aanvragen (niet verplicht);
Overwegende dat deze aanvragen mogelijk zijn vanaf 15 januari 2024;
Overwegende dat in de omzendbrief van 8 december 2023 de kostprijs van de nieuwe elektronische verblijfsdocumenten voor vreemdelingen jonger dan 12 jaar wordt meegedeeld;
Artikel 1
In artikel 3 van het gemeenteraadsbesluit van 28 september 2020 houdende wijziging op de retributie op het afleveren van administratieve stukken (2020-2024) worden volgende wijzigingen aangebracht:
Artikel 2
De gecoördineerde versie van de retributie op het afleveren van administratieve stukken (2020-2024) als bijlage bij dit besluit wordt goedgekeurd;
Artikel 3
Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 februari 2024 en wordt overeenkomstig artikel 286 van het decreet over het lokaal bestuur afgekondigd en bekendgemaakt.