Terug
Gepubliceerd op 01/10/2024

Notulen  Raad

ma 26/08/2024 - 21:00 raadzaal
Aanwezig: Walter Teugels, Voorzitter raad voor maatschappelijk welzijn
Maarten Mast, Burgemeester
Lien Casier, David De Valck, Steven Elpers, Toon Luypaert, Schepenen
Mario Vandevelde, Chantal Mostaert, Joris Verspecht, Ludwig De Mesmaeker, Toon Dours, Stefaan Van Den Eynde, Nathalie Hellinckx, Anne Del Piero, Tom Van Gestel, Francis Wijns, Tom Vandenbossche, Jean De Block, Reinhoud De Bosscher, Luc Vrijders, Michiel De Potter, Lieven Verhaegen, Raadsleden
Chris Van den Bossche, Algemeen directeur
Verontschuldigd: Julie Asselman, Schepen
Tonia Abbeloos, Ana Lara Valdes, Raadsleden

De voorzitter opent de zitting op 26/08/2024 om 21:11.

  • Openbaar

    • Goedkeuring verslag

      • Goedkeuring notulen Raad voor Maatschappelijk Welzijn d.d. 18 juni 2024

        Aanwezig: Walter Teugels, Voorzitter raad voor maatschappelijk welzijn
        Maarten Mast, Burgemeester
        Lien Casier, David De Valck, Steven Elpers, Toon Luypaert, Schepenen
        Mario Vandevelde, Chantal Mostaert, Joris Verspecht, Ludwig De Mesmaeker, Toon Dours, Stefaan Van Den Eynde, Nathalie Hellinckx, Anne Del Piero, Tom Van Gestel, Francis Wijns, Tom Vandenbossche, Jean De Block, Reinhoud De Bosscher, Luc Vrijders, Michiel De Potter, Lieven Verhaegen, Raadsleden
        Chris Van den Bossche, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Julie Asselman, Schepen
        Tonia Abbeloos, Ana Lara Valdes, Raadsleden

         

         
        Publieke stemming
        Aanwezig: Walter Teugels, Maarten Mast, Lien Casier, David De Valck, Steven Elpers, Toon Luypaert, Mario Vandevelde, Chantal Mostaert, Joris Verspecht, Ludwig De Mesmaeker, Toon Dours, Stefaan Van Den Eynde, Nathalie Hellinckx, Anne Del Piero, Tom Van Gestel, Francis Wijns, Tom Vandenbossche, Jean De Block, Reinhoud De Bosscher, Luc Vrijders, Michiel De Potter, Lieven Verhaegen, Chris Van den Bossche
        Voorstanders: Walter Teugels, Maarten Mast, Lien Casier, David De Valck, Steven Elpers, Toon Luypaert, Mario Vandevelde, Chantal Mostaert, Joris Verspecht, Ludwig De Mesmaeker, Toon Dours, Stefaan Van Den Eynde, Nathalie Hellinckx, Anne Del Piero, Tom Van Gestel, Francis Wijns, Tom Vandenbossche, Jean De Block, Reinhoud De Bosscher, Luc Vrijders, Michiel De Potter, Lieven Verhaegen
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        besluit

        De Raad voor Maatschappelijk Welzijn keurt de notulen goed.

         
    • Sociale dienst

      • Geïntegreerd Breed Onthaal eerstelijnszone AMALO - samenwerkingsovereenkomst Welzijnskoepel

        Aanwezig: Walter Teugels, Voorzitter raad voor maatschappelijk welzijn
        Maarten Mast, Burgemeester
        Lien Casier, David De Valck, Steven Elpers, Toon Luypaert, Schepenen
        Mario Vandevelde, Chantal Mostaert, Joris Verspecht, Ludwig De Mesmaeker, Toon Dours, Stefaan Van Den Eynde, Nathalie Hellinckx, Anne Del Piero, Tom Van Gestel, Francis Wijns, Tom Vandenbossche, Jean De Block, Reinhoud De Bosscher, Luc Vrijders, Michiel De Potter, Lieven Verhaegen, Raadsleden
        Chris Van den Bossche, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Julie Asselman, Schepen
        Tonia Abbeloos, Ana Lara Valdes, Raadsleden
        regelgeving

        De organieke wet van 8 juli 1976 betreffende de openbare centra voor maatschappelijk welzijn;
        Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017;

        omschrijving/overwegende

        Binnen de eerstelijnszone AMALO zetten we, samen met de partners van het CAW & de sociale diensten van de mutualiteiten in op het GBO-project (Geïntegreerd Breed Onthaal).
        Het GBO zorgt ervoor dat mensen zonder omwegen bij de juiste hulp belanden.
        Het GBO wil iets doen aan onderbescherming en nauw aansluiten bij de vragen en noden van mensen. Het project is gericht op twee belangrijke doelstellingen:
        ● 1. het realiseren van een toegankelijke sociale hulp- en dienstverlening
        ● 2. het tegengaan van onderbescherming
        Een belangrijke subsidievoorwaarde binnen het project, en uiteraard een belangrijk kernbegrip is gebruikersparticipatie. Dit zowel in het ontwikkelen, implementeren, evalueren en eventueel bijsturen van het samenwerkingsverband GBO. Daarnaast ook participatie van de gebruiker in het eigen hulpverleningstraject.
        Met de partners van het GBO van de Eerstelijnszone AMALO werd op 14 januari 2020 een GBO-project ingediend bij de Vlaamse Overheid voor 2020-2025, het werd goedgekeurd op 26 mei 2020.
        Gedurende de periode van het project wordt jaarlijks een subsidie ontvangen door Asse (als penhouder) van 25.000 euro.

        Bij deze projectaanvraag werd gekozen voor een focus op de doelgroep van kwetsbare gezinnen met jonge kinderen, het coördineren hiervan lag bij Huis van het Kind Asse.

        motivering

        Van 2020 tot 2023 werd besloten om, naast coördinatie en opstart van het project en nauwere samenwerking met alle partners, sterk in te zetten op de uitrol en integratie van de outreachende werking VISIT in de 5 gemeenten, waarbij jaarlijks een personeelsbudget van 10 000 euro voorzien werd voor de taken die hierbij kwamen kijken.
        Intussen loopt het project in de 5 gemeenten.
        Daarnaast wordt het takenpakket binnen het GBO steeds breder.
        Er wordt naar de GBO’s gekeken voor een aanmeldings- en doorverwijzingsprocedure voor alle kwetsbare doelgroepen (niet meer de focus op één doelgroep, zoals ten tijde van onze aanvraag), er is een verplichte samenwerking met VDAB in kader van Gespecialiseerde Trajectbegeleiding van moeilijk toeleidbaren naar de arbeidsmarkt,…
        Daarom is de coördinatie vanuit Huis van het Kind niet langer het meest ideale scenario.
        Aangezien geen enkele andere partner uit de samenwerking de coördinerende rol op zich kon nemen, en aangezien de Welzijnskoepel West-Brabant al medewerkers heeft die GBO-projecten coördineren, werd bevraagd op zij deze rol op zich kunnen nemen.
        Op die manier hebben we een neutrale partner die alle lokale besturen, CAW en sociale diensten van de mutualiteiten kan ondersteunen.
        Daarnaast heeft de welzijnskoepel al veel expertise opgebouwd in kader van GBO en hebben zij heel wat tools ter beschikking die kunnen ingezet worden in onze ELZ. Zowel naar inhoudelijke werking, samenwerking, netwerking, …
        Daarom wordt voorgesteld om vanuit GBO AMALO een samenwerkingsovereenkomst (als bijlage) aan te gaan met de welzijnskoepel, voor 1/5 VTE.

        financiële impact

        Door het wegvallen van de personeelskosten die verbonden waren aan de opstart van de VISIT-werking, houdt dit geen extra kosten in, maar is het een verschuiving van deze middelen.
        De subsidies blijven toereikend om de volledige werking GBO te garanderen.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Walter Teugels, Maarten Mast, Lien Casier, David De Valck, Steven Elpers, Toon Luypaert, Mario Vandevelde, Chantal Mostaert, Joris Verspecht, Ludwig De Mesmaeker, Toon Dours, Stefaan Van Den Eynde, Nathalie Hellinckx, Anne Del Piero, Tom Van Gestel, Francis Wijns, Tom Vandenbossche, Jean De Block, Reinhoud De Bosscher, Luc Vrijders, Michiel De Potter, Lieven Verhaegen, Chris Van den Bossche
        Voorstanders: Walter Teugels, Maarten Mast, Lien Casier, David De Valck, Steven Elpers, Toon Luypaert, Mario Vandevelde, Chantal Mostaert, Joris Verspecht, Ludwig De Mesmaeker, Toon Dours, Stefaan Van Den Eynde, Nathalie Hellinckx, Anne Del Piero, Tom Van Gestel, Francis Wijns, Tom Vandenbossche, Jean De Block, Reinhoud De Bosscher, Luc Vrijders, Michiel De Potter, Lieven Verhaegen
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        besluit

        De samenwerkingsovereenkomst, als bijlage, met de Welzijnskoepel West-Brabant voor de coördinatie van de GBO-projecten door 1/5 VTE vanuit de Welzijnskoepel West-Brabant wordt goedgekeurd.

    • Centrale aankoopdienst

      • Goedkeuring instappen OCMW Merchtem in "Raamovereenkomst voor de verwerving van ICT-infrastructuur en bijhorende dienstverlening” (CSMRTINFRA23), opgestart door de aankoopcentrale van Cipal dv

        Aanwezig: Walter Teugels, Voorzitter raad voor maatschappelijk welzijn
        Maarten Mast, Burgemeester
        Lien Casier, David De Valck, Steven Elpers, Toon Luypaert, Schepenen
        Mario Vandevelde, Chantal Mostaert, Joris Verspecht, Ludwig De Mesmaeker, Toon Dours, Stefaan Van Den Eynde, Nathalie Hellinckx, Anne Del Piero, Tom Van Gestel, Francis Wijns, Tom Vandenbossche, Jean De Block, Reinhoud De Bosscher, Luc Vrijders, Michiel De Potter, Lieven Verhaegen, Raadsleden
        Chris Van den Bossche, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Julie Asselman, Schepen
        Tonia Abbeloos, Ana Lara Valdes, Raadsleden

        Goedkeuring wordt verleend om beroep te doen op de aankoopcentrale van Cipal dv voor de aankoop van ICT- infrastructuur, aangeboden via de “Raamovereenkomst voor de verwerving van ICT-infrastructuur en bijhorende dienstverlening” (Bestek nr. CSMRTINFRA23).

        regelgeving

        Gelet op artikel 78, tweede lid, 10° van het Decreet Lokaal Bestuur;

        Gelet op de wetgeving op de overheidsopdrachten, inzonderheid op de artikelen 2 (6°), 43 (§ 1, tweede lid) en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten;

        omschrijving/overwegende

        Gelet op de principiële beslissing van de raad van bestuur van Cipal dv van 27 april 2023 tot gunning via een openbare procedure van de overheidsopdracht waarvan het voorwerp bestaat uit “verwerving van ICT-infrastructuur en bijhorende dienstverlening”;

        Gelet op de in uitvoering van deze beslissing door de raad van bestuur van Cipal dv goedgekeurde opdrachtdocumenten, inzonderheid:
        • het selectiedocument waar het stelt (punt 3.7): “Cipal dv zal in de zin van artikel 2, 6° van de Wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten, in het kader van onderhavige opdracht kunnen optreden als aankoopcentrale voor alle deelnemers in de dienstverlenende vereniging Cipal. Deze besturen zullen zich, net als hun verenigingen en verzelfstandigde entiteiten, op de aankoopcentrale kunnen beroepen om een totaaloplossing in het kader van de te sluiten raamovereenkomst die het voorwerp uitmaakt van deze opdracht, af te nemen, zonder dat zij verplicht zijn af te nemen via deze raamovereenkomst.
          (…)
          Cipal dv zal in het kader van onderhavige opdracht tevens kunnen optreden als aankoopcentrale voor (zonder dat deze entiteiten verplicht zijn af te nemen via deze raamovereenkomst) : Alle andere Vlaamse gemeente- en OCMW-besturen, hun verenigingen en verzelfstandigde entiteiten;
        • het bestek waar het stelt (punt 4.8): “Cipal dv oefent de overkoepelende leiding van en het overkoepelende toezicht op de uitvoering van de raamovereenkomst uit, terwijl de afnemer de leiding van en het toezicht op de levering van de door de afnemer geplaatste bestelling uitoefent.”
        • het bestek waar het stelt (punt 4.6): “Gezien de raamovereenkomst niet exclusief is, behoudt de opdrachtgever - net als elke andere afnemer - steeds de vrijheid om een bepaalde aankoop niet via het raamcontract maar volgens de gewone procedures, die de wet op de overheidsopdrachten toelaat, te voeren.”;

        Gelet op de beslissing van de raad van bestuur van Cipal dv van 20 juni 2024 waarbij voornoemde opdracht wordt gegund aan de gespecialiseerde onderneming Dustin Belgium nv, met maatschappelijke zetel te Wingepark 5B, 3110 Rotselaar;

        Overwegende hetgeen volgt:
        • De voornoemde opdracht van Cipal dv “Raamovereenkomst voor de verwerving van ICT-infrastructuur en bijhorende dienstverlening” (Bestek nr. CSMRTINFRA23) is een raamovereenkomst met één leverancier en Cipal dv treedt hierbij op als aankoopcentrale in de zin van artikelen 2,6° en 47 van de wet van 17 juni 2016;
        • het OCMW Merchtem kan van de mogelijkheid tot afname van de raamovereenkomst via de aankoopcentrale gebruik maken waardoor zij/het krachtens artikel 47, § 2 van de wet van 17 juni 2017 is vrijgesteld van de verplichting om zelf een gunningsprocedure te organiseren;
        • Het is aangewezen dat het OCMW Merchtem gebruik maakt van de aankoopcentrale om volgende redenen:
          • de in de raamovereenkomst voorziene ICT-infrastructuur voldoen aan de behoefte van het bestuur;
          • het bestuur moet zelf geen gunningsprocedure voeren wat een besparing aan tijd en geld betekent;
          • Cipal dv beschikt over knowhow en technische expertise inzake de aankoop van ICT-infrastructuur door aanbestedende overheden;
        • Het OCMW Merchtem is niet verplicht tot enige afname van de raamovereenkomst (geen afnameverplichting);
        • De nodige budgetten zijn beschikbaar;
        financiële impact

        Overwegende dat de uitgaven voor deze opdracht voorzien zijn in het meerjarenplan;

        Publieke stemming
        Aanwezig: Walter Teugels, Maarten Mast, Lien Casier, David De Valck, Steven Elpers, Toon Luypaert, Mario Vandevelde, Chantal Mostaert, Joris Verspecht, Ludwig De Mesmaeker, Toon Dours, Stefaan Van Den Eynde, Nathalie Hellinckx, Anne Del Piero, Tom Van Gestel, Francis Wijns, Tom Vandenbossche, Jean De Block, Reinhoud De Bosscher, Luc Vrijders, Michiel De Potter, Lieven Verhaegen, Chris Van den Bossche
        Voorstanders: Walter Teugels, Maarten Mast, Lien Casier, David De Valck, Steven Elpers, Toon Luypaert, Mario Vandevelde, Chantal Mostaert, Joris Verspecht, Ludwig De Mesmaeker, Toon Dours, Stefaan Van Den Eynde, Nathalie Hellinckx, Anne Del Piero, Tom Van Gestel, Francis Wijns, Tom Vandenbossche, Jean De Block, Reinhoud De Bosscher, Luc Vrijders, Michiel De Potter, Lieven Verhaegen
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        besluit

        Artikel 1

        Het OCMW Merchtem doet een beroep op de aankoopcentrale van Cipal dv voor de aankoop van ICT- infrastructuur, aangeboden via de “Raamovereenkomst voor de verwerving van ICT-infrastructuur en bijhorende dienstverlening” (Bestek nr. CSMRTINFRA23);

        Artikel 2

        Het Vast Bureau OCMW wordt belast met de uitvoering.

      • Goedkeuring instappen OCMW Merchtem in "Raamcontract Intradura: Inzameling van gemeentelijk restafval (bedrijfsafval) periodiek en tijdelijke opdrachten"

        Aanwezig: Walter Teugels, Voorzitter raad voor maatschappelijk welzijn
        Maarten Mast, Burgemeester
        Lien Casier, David De Valck, Steven Elpers, Toon Luypaert, Schepenen
        Mario Vandevelde, Chantal Mostaert, Joris Verspecht, Ludwig De Mesmaeker, Toon Dours, Stefaan Van Den Eynde, Nathalie Hellinckx, Anne Del Piero, Tom Van Gestel, Francis Wijns, Tom Vandenbossche, Jean De Block, Reinhoud De Bosscher, Luc Vrijders, Michiel De Potter, Lieven Verhaegen, Raadsleden
        Chris Van den Bossche, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Julie Asselman, Schepen
        Tonia Abbeloos, Ana Lara Valdes, Raadsleden

        Goedkeuring wordt verleend voor het instappen van de gemeente Merchtem in het "Raamcontract Intradura: Inzameling van gemeentelijk restafval(bedrijfsafval) periodiek en tijdelijke opdrachten";

        regelgeving

        Gelet op artikel 78, tweede lid, 10° van het Decreet Lokaal Bestuur;

        Gelet op de wetgeving op de overheidsopdrachten, inzonderheid op de artikelen 2 (6°), 43 (§ 1, tweede lid) en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten;

        Gelet op de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen;

        Gelet op de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikel 36;

        Gelet op het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen;

        Gelet op het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen;

        omschrijving/overwegende

        Overwegende dat de wetgeving omtrent sortering bedrijfsafval sinds 1-1-2023 strenger is geworden en de ophaling en registratie ervan, specifiek en niet compatibel met huishoudelijk afval;

        Overwegende dat het afval van gemeentelijke diensten, scholen, organisaties en evenementen, bedrijfsafval is;

        Overwegende dat Intradura bij gemeenten nog rolcontainers restafval gaat ledigen. Dit in 11 gemeenten. In totaal gaat dit over zo’n 143 rolcontainers restafval; 

        Overwegende dat Intradura deze niet langer volgens de  nieuwe wetgeving kan ophalen, verwerken en registreren;

        Overwegende dat de dienst afvalpreventie, Intradura vorig jaar het beleid gemeentelijke bedrijfsafval bij haar vennoten heeft onderzocht;

        Overwegende dat de dienst afvalpreventie na dit onderzoek en na aftoetsing met haar vennoten op het overleg van de dienst in september en december 2023, de nieuwe rol van Intradura heeft gedefinieerd;

        Overwegende dat Intradura op operationeel vlak een extra inspanning wil kunnen aangaan inzake de aparte DIFTAR- inzameling van zwerfvuilstromen;

        Overwegende dat voorgesteld werd de opdracht te gunnen bij wijze van de openbare procedure;

        Overwegende dat de raming de limieten van de Europese bekendmaking overschrijdt;

        Overwegende dat goedkeuring werd verleend met de voorgestelde ondersteuning door Intradura en de opdracht werd gegeven om de beschreven raamovereenkomst op te stellen en in de markt te zetten op de Raad van Bestuur van Intradura van 18 januari 2024;

        Gelet op de beslissing van de Raad van Bestuur van Intradura van 23 mei 2024 houdende goedkeuring  om de opdracht toe te kennen aan het bedrijf Traflux bv, Europark 1003 te 3530 Houthalen,  voor 4.445,65 euro (exclusief btw) voor het periodiek inzamelen van het restafval in rolcontainers dat vrijkomt bij de gemeentelijke diensten en non-profit organisaties die de goedkeuring hebben van hun gemeente, alsook het uitvoeren van tijdelijke inzamelingsopdrachten van restafval op tijdelijke locaties zoals bijvoorbeeld tijdelijke sport- en jeugdactiviteiten en andere gemeentelijke evenementen;

        Gezien Intradura in deze louter als dossierbeheerder zal handelen en ondersteuning bieden bij de opstart van dit raamcontract. De gegunde verwerker zal binnen dit raamcontract rechtstreeks met de klant (gemeente of instelling) communiceren en factureren;

        Gezien de opdracht een looptijd heeft van drie jaar met ingang van 01/07/2024 om te eindigen op 30/06/2027. De opdracht kan evenwel stilzwijgend en eenmalig met één jaar verlengd worden aan dezelfde voorwaarden overeenkomstig artikel 57, tweede lid van de Wet Overheidsopdrachten van 17 juni 2016, dit behoudens andersluidende aangetekende zending van de opdrachtgever uiterlijk drie maanden vóór het einde van de initiële opdracht;

         

        financiële impact

        Overwegende dat de uitgaven voor deze opdracht voorzien zijn in het meerjarenplan;

        Publieke stemming
        Aanwezig: Walter Teugels, Maarten Mast, Lien Casier, David De Valck, Steven Elpers, Toon Luypaert, Mario Vandevelde, Chantal Mostaert, Joris Verspecht, Ludwig De Mesmaeker, Toon Dours, Stefaan Van Den Eynde, Nathalie Hellinckx, Anne Del Piero, Tom Van Gestel, Francis Wijns, Tom Vandenbossche, Jean De Block, Reinhoud De Bosscher, Luc Vrijders, Michiel De Potter, Lieven Verhaegen, Chris Van den Bossche
        Voorstanders: Walter Teugels, Maarten Mast, Lien Casier, David De Valck, Steven Elpers, Toon Luypaert, Mario Vandevelde, Chantal Mostaert, Joris Verspecht, Ludwig De Mesmaeker, Toon Dours, Stefaan Van Den Eynde, Nathalie Hellinckx, Anne Del Piero, Tom Van Gestel, Francis Wijns, Tom Vandenbossche, Jean De Block, Reinhoud De Bosscher, Luc Vrijders, Michiel De Potter, Lieven Verhaegen
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        besluit

        Artikel 1

        Goedkeuring wordt verleend voor het instappen van het OCMW Merchtem in het "Raamcontract Intradura: Inzameling van gemeentelijk restafval(bedrijfsafval) periodiek en tijdelijke opdrachten";

        Artikel 2

        Het Vast Bureau OCMW wordt belast met de uitvoering.

    • Patrimonium

      • Goedkeuring verkoop van een woning met loods gelegen Gasthuisstraat 18, kadastraal gekend als afdeling 2, sectie H, nr. 25G

        Aanwezig: Walter Teugels, Voorzitter raad voor maatschappelijk welzijn
        Maarten Mast, Burgemeester
        Lien Casier, David De Valck, Steven Elpers, Toon Luypaert, Schepenen
        Mario Vandevelde, Chantal Mostaert, Joris Verspecht, Ludwig De Mesmaeker, Toon Dours, Stefaan Van Den Eynde, Nathalie Hellinckx, Anne Del Piero, Tom Van Gestel, Francis Wijns, Tom Vandenbossche, Jean De Block, Reinhoud De Bosscher, Luc Vrijders, Michiel De Potter, Lieven Verhaegen, Raadsleden
        Chris Van den Bossche, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Julie Asselman, Schepen
        Tonia Abbeloos, Ana Lara Valdes, Raadsleden

        De raad voor Maatschappelijk Welzijn keurt de verkoop goed van de woning gelegen Gasthuisstraat 18.

        regelgeving

        Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, zoals gewijzigd;

        Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018, zoals gewijzigd;

        omschrijving/overwegende

        Gezien de woning met loods gelegen Gasthuisstraat 18, kadastraal gekend als afdeling 2, sectie H, nr. 25G, eigendom is van het OCMW Merchtem;

        Gelet op de beslissing van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn van 27 maart 2023 houdende goedkeuring verkoop van een woning met loods gelegen Gasthuisstraat 18 en een woning gelegen Gasthuisstraat 20;

        motivering

        Gezien tijdens de tekoopstelling online en de sluiting van de biedingen op dinsdag 31 oktober 2023, werd vastgesteld dat er geen bod werd uitgebracht op voorschreven onroerend goed en deze woning met loods niet verkocht werd;

        Gezien deze woning ondertussen reeds geruime tijd leegstaat en het bijgevolg aangewezen is om deze opnieuw te koop aan te bieden via de procedure Biddit;

        Overwegende dat hiervoor opdracht zal gegeven worden aan notarissen Podevyn-Tack ingevolge hun aanstelling als notaris;

        financiële impact

        Gelet op het proces-verbaal van schatting opgemaakt door Marc Geerts, landmeter-expert op 7 februari 2023;

        Publieke stemming
        Aanwezig: Walter Teugels, Maarten Mast, Lien Casier, David De Valck, Steven Elpers, Toon Luypaert, Mario Vandevelde, Chantal Mostaert, Joris Verspecht, Ludwig De Mesmaeker, Toon Dours, Stefaan Van Den Eynde, Nathalie Hellinckx, Anne Del Piero, Tom Van Gestel, Francis Wijns, Tom Vandenbossche, Jean De Block, Reinhoud De Bosscher, Luc Vrijders, Michiel De Potter, Lieven Verhaegen, Chris Van den Bossche
        Voorstanders: Walter Teugels, Maarten Mast, Lien Casier, David De Valck, Steven Elpers, Toon Luypaert, Mario Vandevelde, Chantal Mostaert, Joris Verspecht, Ludwig De Mesmaeker, Toon Dours, Stefaan Van Den Eynde, Nathalie Hellinckx, Anne Del Piero, Tom Van Gestel, Francis Wijns, Tom Vandenbossche, Jean De Block, Reinhoud De Bosscher, Luc Vrijders, Michiel De Potter, Lieven Verhaegen
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        besluit

        Artikel 1

        De raad voor maatschappelijk welzijn beslist dat de woning met loods gelegen Gasthuisstraat 18, kadastraal gekend als afdeling 2, sectie H, nr. 25G, te koop zal aangeboden worden via de procedure Biddit;

        Artikel 2

        De raad voor maatschappelijk welzijn beslist om de algemeen directeur en de burgemeester mandaat te geven om het hoogste bod te aanvaarden.

De voorzitter sluit de zitting op 26/08/2024 om 21:30.

Namens de raad voor maatschappelijk welzijn,

Namens Raad,

Chris Van den Bossche
Algemeen directeur

Walter Teugels
Voorzitter raad voor maatschappelijk welzijn